Neaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnoceníNeaktivní hodnocení
 

  (Před léty jsem se setkal na Country kamiónu s paní Lídou Nopovou a ta  mi po příjemné rozmluvě poslala pro časopis Stopař  některé zajímavosti ze života jejího přítele Pavla Bobka. Vyšlo to jen krátce a pak to zapadlo. V těchto dnech jsem povídání našel, přečetl jej znovu a domnívám se, že je nadčasové a mohlo by zajímat i dnešní čtenáře, hlavně pak milovníky country  music. Pavel Bobek bude mít letos v září 72 let, zpíval dokonce s kapelou Olympic a 20 let vystupoval na prknech Semaforu. Poslední dobou je těžce nemocen, ale zatíná zuby a zpívá s přestávkami dál. Za svůj hrdinný postoj si zaslouží náš obdiv a proto vyprávění paní Nopové má i dnes své opodstatnění.)

Letní povídání o zpěváku Pavlu Bobkovi trochu jinak...píše zpěvačka, spolupracovnice a jeho dlouholetá kamarádka Lída Nopová. „Pavla Bobka jasem poznala osobně v roce 1975, kdy mě s ním seznámil klavírista Miloš Nop. Bylo to při natáčení Pavlovy první velké desky s názvem „Veď mě dál cesto má." Miloš byl můj manžel a já jsem zpívala s kapelou „Bezinky." Miloš aranžoval písničky na desku a toto osudové spojení mě vlastně bude provázet do konce života. S Pavlem jsem pak spolupracovala na každé jeho desce, natočila s ním plno duetů, občas si odskočila - tu na dva roky ke Karlu Duchoňovi na Slovensko, jindy do programu Heleny Vondráčkové a Jiřího Korna. Které doprovázel orchestr Gustava Broma, či na devět let do souboru Karla Gotta. Ale spolupráce s Pavlem Bobkem probíhala tiše, nenápadně a vytrvale dál. Při natáčení silvestrovského pořadu v Táboře v r. 1986, (tam jsem ještě byla s Karlem Gottem), Pavel pro tento pořad točil písničku s Petrou Janů, Karlem Zichem, Petrem Jandou a Josefem Lauferem. Všichni byli oblečeni jako staří rockeři a namaskováni k neuvěření. Tam jsme se s Pavlem dohodli na společném účinkování v jeho programu. Někdy v legraci na případné dotazy o počátku naší spolupráce odpovídám, že Pavel tenkrát v tom kostýmu vypadal tak strašně, že jsem si řekla, že vedle něj budu ještě dlouho vypadat dobře.

lida-nopova.jpgAle to je samozřejmě žert, dojednali jsme spolu naprosto seriózní spolupráci, na základě oboustranných, pracovních i osobních sympatií. Rok 1987 pro mne znamenal dvě velké životní změny. Začala jsem zpívat s Pavlem Bobkem jako svým nejhlavnějším pracovním partnerem a zároveň přijala jako profesorka nabídku učit na konzervatoři v Praze „Populární zpěv.“ Tím jsem si vlastně rozjela neuvěřitelný pracovní kolotoč, který trvá dodnes. Ale už dost vzpomínání – to byl jen výčet některých důležitých faktů. Vzpomínat zatím ještě nechci, ještě bych chtěla ty svoje životní „dějiny“ tvořit. Chtěla bych Pavla Bobka popsat jako člověka, z pohledu který nevidí divák a posluchač, ale který vidím já na hotelu, uvnitř auta, v šatně a při zkouškách.

Příklad: Jeli jsme autem, Miloš řídil, já uviděla v nějaké výloze šaty, které jsem si chtěla víc prohlédnout a poprosila jsem Miloše aby zastavil, že se chci na ně podívat. Miloš zabručel že spěcháme a jel dál. Pavel viděl že jsem posmutněla a řekl: - „Miloši, já si myslím, že ženě se má vždycky vyhovět“. Ty šaty mám samozřejmě dodnes doma! Jiná situace – občas má každý (spíše každá) své chvíle, kdy má pocit že šaty nepadnou, účes nedrží a nalíčení není nejlepší. Když potom znejistím a ptám se:  „Pavle, můžu takhle na jeviště?“ Odpoví s úsměvem: „ Vypadáš skvěle!“ a všechno kolem se zalije sluníčkem. Ale abych jenom nechválila i Pavel má svoje minus. Nejhůře jsem nesla , že při mém škemrání v autě nebo hotelu, jestli nemá něco ke čtení, měl – ale vždycky jenom časopis „Letectví“. Prostě, podobně jako se Ant. Dvořák chodil koukat na nádraží na lokomotivy, my na cestách za koncerty jezdíme oklikami dívat se na letecké dny, vzducholodě a jsme neustále upozorňováni na kdejakého opuštěného větroně. Nakonec z nedostatku jiného čtiva dnes vím, že letadlo nemá křídla po stranách, ale nahoře nebo dole, poznám stíhačku „Harrier“ a ovládám názvosloví pro nejmodernější druhy materiálu na výrobu letadel. Směla jsem také nahlédnout do Pavlova zahradního domečku, kde místo sekaček a motyk, jsou kolem dokola police plné modelů letadel – „No dámy a pánové, nekupte takovouhle spolupráci!“ Poslala zpěvačka Lída Nopová – Praha.  (Moje poznámka: Pavla Bobka jsem si vždycky vážil a budu vážit, protože dokáže stát za tím, co říká a co zpívá. To je také důvod, proč jeho písničky stejně jako Waldemara Matušky, zdomácněly i u táborových ohňů.) Frank Nykl.